Русский язык и литература Беларуская мова і літаратура
29 кастрычніка 2024 года на базе ДУА «Азершчынская сярэдняя школа №2» Рэчыцкага раёна адбылося пасяджэнне вучэбна-метадычнага аб’яднання настаўнікаў беларускай мовы і літатаруты па тэме «Тэксты новай прыроды (інтэрнэт-публікацыі, мультымедыя тэксты, інтэрактыўная інфаграфіка) як рэсурс фарміравання функцыянальнай адукаванасці навучэнцаў».У час правядзення аб’яднання настаўнікі беларускай мовы і літаратуры падзяліліся вопытам сваёй працы па тэмах «Новыя формы тэксту, абумоўленыя развіццём лічбавых камунікацый (гіпертэкст, нелінейныя тэкставыя структуры, мультымедыятэкст, інфаграфіка, розныя версіі дапоўненай рэальнасці)», «Тэксты «новай прыроды» (мультымадальныя тэксты): спецыфіка ўспрымання і інтэрпрэтацыі. Віды тэкстаў новай прыроды». На пасяджэнні ажыцяўлялася трансляцыя матэрыялаў абласной летняй школы для настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры па теме «Сістэма работы настаўніка ў падрыхтоўцы вучняў да рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”». З вялікай цікавасцю настаўнікі прымалі ўдзел у майстар-классе «Анлайн-інструменты для пераўтварэння лінейнага тэксту ў мультымедыятэкст», а таксама ў педагагічнай майстэрні “Магчымасці нейрасецей для працы настаўніка”.
19 жніўня 2024 года на базе ДУА «Сярэдняя школа №9 г.Рэчыцы» адбылася інструктыўна-метадычная нарада з настаўнікамі беларускай мовы і літаратуры па тэме «Асаблівасці арганізацыі адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах «Беларуская мова» і «Беларуская літаратура» ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2024/2025 навучальным годзе». На пасяджэнні былі прааналізаваны вынікі работы вучэбна-метадычнага аб’яднання настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры ў 2023/2024 навучальным годзе, вынікі экзамену па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» па завяршэнні навучання і выхавання на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі, вынікі цэнтралізаванага экзамену, абмеркаваны напрамкі ўдасканалення падрыхтоўкі вучняў да ЦЭ. Былі разгледжаны актуальныя пытанні: інструктыўна-метадычныя пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь да новага навучальнага года,метадычныя рэкамендацыі па фарміраванні культуры вуснага і пісьмовага маўлення ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі ў 2024/2025 навучальным годдзе. Закрануты пытанні праходжання атэстацыі на прысваенне вышэйшай кваліфікацыйнай катэгорыі настаўніка. Асобная ўвага была накіравана і на правілы бяспекі арганізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстановах агульная сярэдняй адукацыі, Т.М.Кір’янава, настаўнік медыцынскай падрыхтоўкі ДУА “Сярэдняя школа №10 г.Рэчыцы” правяла навучальны занятак па аказанню першай дапамогі.
26 сакавіка 2024 года на базе ДУА «Сярэдняя школа № 12 г.Рэчыцы» адбылося пасяджэнне вучэбна-метадычнага аб’яднання настаўнікаў беларускай мовы і літатаруты па тэме «Адзінства выхаваўчых, навучальных і развівццевых задач як абавязковае патрабаванне да праектавання і правядзенню сучаснага ўрока беларускай мовы і літаратуры».У час правядзення пасяджэння настаўнікі беларускай мовы і літаратуры падзяліліся вопытам сваёй працы па тэмах: «Сучасны ўрок беларускай мовы і літаратуры: нарматыўныя прававыя і дыдактычныя патрабаванні, праектаванне, правядзенне і самааналіз.»,»Рэалізацыя выхаваўчых задач на ўроках беларускай мовы і літаратуры праз выкарыстанне разнастайных метадаў навучання як аснова развіцця асобы вучняў»,»Функцыянальныя і змястоўныя магчымасці вучэбных дапаможнікаў па беларускай мове і літаратуры як сродак развіцця і выхавання вучняў, фарміравання ў іх сістэмы сацыяльна-культурных каштоўнасцей, грамадзянскай адказнасці і патрыятызму». Пасля агляду тэарэтычнага матэрыялу настаўнікі Васілевіцкай сярэдняй школы і настаўнікі сярэдняй школы №12 г.Рэчыцы падзяліліся эфектыўным вопытам правядзення ўрокаў беларускай мовы з выкарыстаннем навучальных тэкстаў, якія маюць каштоўнасна-сэнсавую накіраванасць, спрыяюць выхаванню і развіццю асобы навучэнцаў. Таксама на пасяджэнні настаўнікі сталі ўдзельнікамі педагагічнай майстэрні “Выкарыстанне прыёма “РАФТ” пры научанні стварэнню тэкстаў”,педагагічнай майстэрні “Выкарыстанне прыёма “Трыміно” на розных этапах ўрока для дасягнення вынікаў навучання”.